søndag 24. mai 2009

Sluttvurdering av Trykk

B. Trykk
Trykk var noe vi hadde hatt litt av i et av de andre programfagene på skolen, så jeg var litt kjent med linotrykk da vi begynte med Trykk og foto. Men noe mer en linotrykk hadde jeg ikke så mye kjennskap til, derfor var det spennende da vi skulle begynne å ha mer om trykk. Jeg har blant annet lært om sjablongtrykk, potettrykk og koldnål. Potettrykk var noe jeg har hatt på barneskolen også, det var derfor litt gøy å ha en time hvor vi lagde trykk med potet. Men sjablongtrykk og koldnål er mer avansert og er derfor en større utfordring enn potettrykk. Det krever også mye tid, derfor føler jeg at det har vært nok utfordringer med trykkfaget også. Jeg har lært at trykking er en ganske avansert teknikk som krever mye for å få det bra til, selv om det ser lett ut.

Ingen kommentarer: