søndag 24. mai 2009

Sluttvurdering av Foto

A. Foto
Da vi skulle begynne med Trykk og foto i høst var jeg litt skeptisk til hva det egentlig gikk ut på og om det ville være et fag jeg kom til å like. Jeg visste lite om foto fra før av og hadde tatt lite bilder selv fra før av også. Men ettersom året har gått har jeg lært utrolig mye om hvordan en kan ta bra bilder. Alt fra komposisjonen, lyset og hvilket kamera en bruker har mye å si for et bra eller dårlig bilde. Vi har også lært mye om å redigere bilder både på iPhoto og i Photoshop, noe som jeg synes har vært noe av det kjekkeste vi har holdt på med i faget. Det har også vært en del utfordinger med foto-oppgavene i faget, men det har ikke vært slik at utfordringen har blitt for stor. Jeg har lært at foto handler også en del om øvelse og erfaring, det er viktig å ta mye bilder ofte for å bli en god fotograf. Måten vi har jobbet sammen på har også vært bra, med at vi både har jobbet individuelt, i små grupper og som en hel klasse. Det har vært kjekt med litt variasjon faget. Faget har også hjulpet meg til å bli flinkere til å ta bilder, ved at jeg nå tenker over de grunnleggende tingene vi har lært i Trykk og foto.

Ingen kommentarer: